Journalistieke producties

Geplaatst: 23/05/2011 in Journalistieke producties

Voor mijn portfolio heb ik vier artikelen geselecteerd die ik wil gebruiken voor het afstuderen. Ik heb gekozen voor een paar lange artikelen omdat ik vind dat ik met korte rubrieken weinig diepgang kan aantonen.

– In het portretinterview met voormalig topvoetballer Ousmane Sanou laat ik zien hoe vergankelijk een voetbalcarrière kan zijn. Dit artikel zou in een blad als Voetbal International passen.

– In een achtergrondverhaal over xtc ga ik in op het daadwerkelijke gevaar van deze drug. De doelgroep is een tijdschrift als Quest.

– In een column over voetbal geef ik een kritische kijk op het last-minute-beleid van voetbalclubs tijdens transferperiodes.

– In een achtergrondreportage over flamingo’s laat ik zien hoe deze opvallende vogelsoort in ons land overleeft. De doelgroep is lezers van het vakblad Vogels, uitgegeven door de Vogelbescherming Nederland. Het zou ook in een ander blad passen over vogels, dieren of de natuur.

Geef een reactie

